מדוע קישורים נחשבים לאחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אורגני?

ניסים אוחנה
ניסים אוחנה

ניסים אוחנה - יזם דיגיטל, בעלי החברה מיריקלס. בעלים שותף של OFFPAGE

 

אם אתם רוצים להתקדם בגוגל תצטרכו להשיג קישורים טובים ומגוונים לאתר שלכם. הליך קידום אורגני הוא הליך סיזיפי הכולל טיפול בעשרות פעולות שונות, המשפיעות על מאות פרמטרים, המשפיעים על מיקום האתר שלכם ושל המתחרים שלכם בגוגל. כאשר גולש מבצע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, האחרונה שואפת להציג לו את הנתונים המדויקים והטובים ביותר לחיפוש שלו, בין אם מדובר בחברה המספקת את אותו השירות או בעמוד עם תוכן המספק מידע אינפורמטיבי אודות הביטוי/המשפט המחופש. קישורים נחשבים לאחד משלושת הפרמטרים החשובים ביותר בקידום האורגני המודרני וכשחושבים על זה כך היה מאז ומתמיד. מדוע זה כך? מה השתנה לאורך הזמן? הינה ההסבר.

 

הכוח של הקישורים בעיני גוגל:

 

גוגל מייחסת חשיבות גבוהה במיוחד לקישורים המופנים לאתר שלכם, לטוב ולרע אגב, כך שקישורים לא טובים עשויים תיאורטית גם לפגוע במוניטין של האתר שלכם בעיני גוגל כמו שקישורים טובים יכולים לתרום לאתר שלכם. גוגל מתייחסת לקישור מאתר אחד לאחר כמעין "המלצה". כלומר, נניח שאיזה בלוג בנושא אוכל מכין כתבה מסוימת לבלוג ומקשר מתוך הבלוג לאתר של חברת קייטרינג. גוגל תתייחס לזה כמעין המלצה של אותו בלוג על אותה חברת קייטרינג. כעת גוגל מתחילה לבחון את האמינות והסמכות של אותו אתר מקשר, של אותו עמוד ספציפי, של אותו סוג קישור, כמה קישורים אותו עמוד מוציא ופרמטרים רבים אחרים. בהתאם לנתונים הקישור יהיה בעל כוח מסוים שיוכל לעזור לאתר שלכם להתקדם בגוגל. במידה והקישור יהיה ספאמי או מאתר עם מוניטין בעייתי הקישור עשוי להזיק לקידום שלכם בגוגל. למשל אתרים שמוציאים כמות גדולה מאוד של קישורים, רבים מהם סתמיים מתפריטים צדדים או קישורים שצובעים בלבן בצבע הרקע שיהיו סמויים וכד'. בשפה שלנו אלה היו נקראים "חוות קישורים" שכיום כמעט לא קיימות אודות לעדכוני פנדה ופינגווין של גוגל.

 

מה השתנה בעניין הקישורים וגוגל לאורך השנים?

 

בכל שנה-שנתיים בממוצע גוגל משחררת עדכון גדול שמשנה את פני הדברים בעולם הSEO ועבור אתרים מסוימים אפילו מרעיד את האדמה מתחתיהם. עדכון זה לצאת מאות עדכונים מינוריים שגוגל עורכת במנוע שלה במהלך השנה עזרו לגוגל לשדרג את בחינת הקישורים ומתן נקודות הזכות לכוח שהקישור נותן. מאז עדכוני פנדה ופינגווין של גוגל – היא מייחסת חשיבות גבוהה יותר לאיכות הקישורים מאשר לכמות הקישורים המקשרים לאתר שלכם.

 

כמה קישורים צריך היום לקדם אתר בגוגל?

 

מכיוון שאיכות הקישורים היא זו שחשובה מקדמי אתרים שינו את דרכם מלנסות לקשר לאתרים כמה שיותר במהלך החודש ומכל חור אפשרי – לאסטרטגיית קידום המבוססת בעיקר על קישורים איכותיים אפילו אם הם מעטים. כאן עולה השאלה כמה קישורים באמת צריך? ובכן גוגל עדיין הייתה רוצה שכמות הקישורים לאתר וסוג הקישורים יהיו באופן טבעי ככל האפשר. מכאן שאם הקמתם אתר חדש זה יראה מוזר אם הוא יתחיל לקבל פתאום עשרות קישורים בחודש מהחודש הראשון שלו… גם 10-20 קישורים זה יכול להיות מוזר. התחילו בהדרגה ועלו עם כמות הקישורים לאורך הזמן בצורה טבעית עם התפתחות האתר, כמות העמודים בו, כמות הכניסות לאתר וכו'.

 

 

תפריט ניווט