מה זה קניית קישורים?

ניסים אוחנה
ניסים אוחנה

ניסים אוחנה - יזם דיגיטל, בעלי החברה מיריקלס. בעלים שותף של OFFPAGE

כדי לקדם אתר בגוגל תצטרכו ליזום קישורים נכנסים לאתר שלכם. למעשה, על פי גוגל – אחד מ3 הפרמטרים החשובים ביותר של קידום אתרים בגוגל היא באמצעות קישורים חיצוניים. אותם קישורים המקשרים מאתר אחר ברחבי הרשת – לאתר המקודם – נחשבים כמעין המלצה על האתר ומוסיפים לו נקודות זכות בגוגל. אז נכון, חשוב שהקישורים יהיו רלוונטיים, איכותיים ולהימנע מקישורי ספאם אך על כך תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר אחר באתר שלנו. במאמר זה נרצה להתמקד בנושא קניית קישורים. מה זה בכלל? האם בניית קישורים בתשלום היא דרך אידיאלית לקדם אתר בגוגל? כיצד לעשות זאת בצורה נכונה? ומה אנו צריכים לצפות מקניית קישורים? על כך ועוד בשורות הבאות.

על קניית קישורים והאותיות הקטנות:

קניית קישורים היא ללא ספק האופציה הטובה ביותר ליצור קישורים חיצוניים לאתר שלכם. עם זאת, חשוב לבצע גם את זה בצורה נכונה ועל כך נרחיב בפסקה הבאה. באמצעות קנייה של קישורים תוכלו ללא ספק להשיג תוצאות מהר יותר באופן יחסי, לא להסתמך על הקהל שלכם בלבד שיקשר אליכם ולמעשה – לא להישאר מאחורי המתחרים שלכם שכן קונים קישורים ובהתמדה. הקישור בדרך כלל יצא מתוך ביטוי מפתח רלוונטי הנמצא בתוך מאמר שיעלה לאתר היעד שיקשר אליכם. תמהיל קישורים טבעי יכלול סוגים שונים של קישורים, ביטויים ואנקורים שונים אך לרוב זה נראה כך:

  • דוגמה לקישור היוצא בצורה טבעית מתוך מאמר תוכן שהועלה למגזין השיווק הדיגיטלי – מרקטינג פוסט.

 

 

האם מדובר בדרך אידיאלית לקדם אתר בגוגל?

ההצהרה הבסיסית שלנו בנושא יצירת קישורים לאתר, בין אם מדובר בהחלפות קישורים, קניית קישורים או בנייה של קישורים בדרך אחרת – היא שתמהיל הקישורים צריך להיראות טבעי ככל האפשר. כל עוד תעשו את זה, הקישורים יטיבו בדרך כלל עם קידום האתר שלכם וגוגל לא תעניש את האתר. במידה ואתם קונים למשל 10,000 קישורים ב100 דולר מאתרים מפוקפקים אז כמובן שהקישורים יזיקו לאתר שלכם. אם האתר שלכם רגיל לקבל 5 קישורים נכנסים בחודש ופתאום קניתם 100 קישורים וכולם מקשרים אליכם במכה, תוך זמן קצר מאוד, זה לא יראה טבעי לגוגל וידליק נורה אדומה גם כן. לכן חשוב לעשות זאת בצורה נכונה – מה שמוביל אותנו לכמה טיפים חשובים בנושא בניית קישורים וקנייה שלהם.

טיפים קריטיים לקניית קישורים בצורה נכונה:

  • קניית קישורים היא דרך נהדרת לשדרג את קידום האתר שלכם ולהטיס אותו למעלה בתוצאות החיפוש בגוגל – אך לא מדובר בפתרון קסם. הקידום מושפע מהרבה פרמטרים אחרים ועל אף שקישורים הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר, תצטרכו לשלב בין קישורים לכמה דברים נוספים כדי להתברג בתוצאות הראשונות, במיוחד בתחומים תחרותיים יותר.
  • גם אם קניתם חבילת קישורים מאיתנו או ספק אחר – פזרו אותם בצורה אחראית. כפי שרשמנו למעלה – אם האתר שלכם רגיל לקבל כמה קישורים בודדים בחודש אז אם הוא יתחיל לקבל פתאום עשרות או מאות קישורים במכה, מבלי שכמות המבקשים באתר תקפוץ בהתאם, זה עשוי להיות חשוד מאוד בעיני גוגל.
  • זכרו תמיד לגוון – גוונו באתרים שאתם מקשרים מהם, גוונו באנקורים שמהם אתם מוציאים קישור ואפילו מסוגי הקישורים וכתובות הURL אליה אתם מקשרים. 
  • ודאו שאתם מקבלים קישורים ענייניים מתוך מאמר תוכן וביטוי רלוונטי, לא איזה קישור מתפריט צדדי או תחתון, לא מפורום כלשהו או מתגובה באתר כלשהו. 
  • ודאו שהתוכן שאתם מעלים ומקשרים ממנו הינו תוכן ייחודי בלבד.
  • ודאו שאתם מקשרים מאתרים מסוגים שונים, עם בעלי אתרים שונים, אחסונים שונים, כתובות IP שונות ועוד. (לצורך העניין בOFFPAGE יש הקטלוג הגדול בישראל עם מעל 1000 אתרים, עשרות ספקים, כאשר גם בין הספקים השונים ישנם ספקים המתחזקים את האתרים שלהם בשרתי אחסון שונים עם כתובת IP שונה). 
  • היו עקביים – לקשר חודש, חודשיים לאתר שלכם ואז להפסיק לא יביא לכם תוצאות. גם אחרי שקיבלתם תוצאות – אם תרצו לשמור עליהן ולהרחיב אותן – תצטרכו להמשיך לקשר. זו הנוסחה וזה מה שיביא את ההצלחה לאתר שלכם באמצעות קידום אורגני. 

מתי נוכל לצפות לתוצאות?

קניית קישורים ויצירת קישורים לאתר שלכם מביאה תוצאות. תוכלו לצפות בתוצאות הללו באתר שלנו ובמגוון רחב של מקומות ברחבי הרשת. מתי נוכל לצפות לתוצאות? זה כבר תלוי בכמות הקישורים שאתם קונים, איכות הקישורים, מידת הרלוונטיות שלהם ושל האתרים המקשרים, מידת הטבעיות של פרופיל הקישורים שלכם, במתחרים שלכם, בעדכוני גוגל ופרמטרים אחרים. נסו לקשר לאתר שלכם עם לפחות מספר קישורים טובים בחודש למשך חצי שנה, בחנו את ההתקדמות ובהתאם לכך תוכלו לקבל החלטות לגבי ההמשך.

 

תפריט ניווט