איך לבצע החלפות קישורים?

ניסים אוחנה
ניסים אוחנה

ניסים אוחנה - יזם דיגיטל, בעלי החברה מיריקלס. בעלים שותף של OFFPAGE

כחברה המשווקת שירות בניית קישורים ופיזור מאמרים לצרכי קידום, יח"צ ופרסום אנו לא אמורים להמליץ על החלפות קישורים. הסלוגן שלנו אפילו אומר את זה. עם זאת, בראש מעניינו היא ההצלחה שלכם ולכן אנו מקדישים את המאמר הראשון בבלוג דווקא לאופציה של החלפת קישורים. במאמר זה נסביר על אופציה זו, האם היא מומלצת לכם לצורך קידום האתר בגוגל, האם גוגל אוהב החלפות קישורים ואם כבר מבצעים פעולה זו – כיצד נעשה אותה נכון? שנתחיל?

אז ראשית – מהי החלפת קישורים?

אחת העבודות המרכזיות של כל מקדם אתרים היא בניית קישורים לאתר המקודם על מנת לסייע לו להתקדם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. זה לא סוד שגוגל הייתה מעדיפה שאתרים יקבלו קישורים באופן טבעי על ידי גולשים הממליצים בחום ובאהבה על האתר שלכם, אולם המציאות מראה שהשגת קישורים כאלה נדירה מאוד ובפועל כל מקדמי האתרים בארץ ובעולם פועלים בצורה יזומה ליצירת קישורים לקידום האתר במעלה תוצאות החיפוש. החוכמה היא לבנות תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר, על מנת להישאר רחוק מהרדאר של גוגל בנושא. בגוגל לא טיפשים ובנו את מנוע החיפוש המתקדם והחכם ביותר מבין מנועי החיפוש האחרים ולכן, אם תנסו להשיג קישורים בצורה לא טבעית ולא נכונה אתם עשויים לספוג ענישה במקום נקודות זכות. אז עכשיו שיש לכם את מידע הרקע הזה – אנו יכולים לאפיין בקצרה את נושא החלפת הקישורים:

החלפת קישורים היא אחת האופציות להשיג קישורים נכנסים לאתר שלנו ממקורות חיצוניים. היא מתבצעת בשיתוף פעולה עם בעל אתר אחר, כאשר ההחלפה הקלאסית היא "אתה תקשר אליי ואני אקשר אליך". כעת נסביר על האפשרויות הנפוצות של החלפות קישורים.

אילו סוגי החלפות קישורים קיימות?

  • החלפה הדדית – ההחלפה הקלאסית שדיברנו עליה קודם. 2 בעלי אתרים המקשרים מהאתר שלהם לאתר של מקבילו. לדוגמה: אני אעלה מאמר לבלוג שלך ואקשר ממנו לאתר שלי ואני אעשה אותו הדבר עבורך. דוגמה מוחשית יותר: אדם שיש לו צימרים להשכרה משתף פעולה עם אדם אחר שיש לו צימרים להשכרה ומקשרים אחד לשני מתוך מאמר חדש שהעלו לבלוג שלהם. זה יכול להיות שימוש גם במקרה של אנשי מקצוע אחרים שיכולים להשתלב. לדוגמה: מעצב פנים שמעלה מאמר בנושא "עיצוב פנים לצימרים" לאתר של בעל הצימר ומתוך הביטוי "מעצב פנים" או ביטוי אחר מוציא קישור לאתר שלו. 
  • החלפה באמצעות אתר צד ג' (או ד') – החלפה שבה אתם מוציאים קישור מאתר A לאתר B של בעל האתר השני והוא יקשר מאתר B שלו לאתר C שלכם. או מאתר D שלו לאתר C שלכם. כלומר שיכולים להיות מעורבים כאן 3-4 אתרים. 
  • החלפות קישורים מפוטר או אפילו מעמודים קיימים – ההחלפה הקלאסית היא להחליף מאמרים, להעלות מאמרים חדשים ולקשר מהם אחד לשני. בנוסף יש את החלפות הקישורים מפוטר או תפריט צדדי שאנו לא ממליצים עליהם בכלל ויכולים להזיק משמעותית לאתר שלכם. יש אנשים שאף מוציאים קישורים מעמודים קיימים באתר שלהם וכל עוד מוציאים קישור לאתר חיצוני, ללא הוספה וחידוש של תוכן בעמוד הקיים, גם זה עשוי להדליק לגוגל נורה אדומה.

האם גוגל אוהבת החלפות קישורים?

התשובה היא לא. גוגל לא אוהבת החלפות קישורים. הסיבה לכך היא פשוטה. ציינו שגוגל מעדיפה שהקישורים הללו ייבנו באופן טבעי. מה שבפועל לא קורה וכל מקדם עובד על בניית קישורים יזומה. עם זאת, מהניסיון שלנו, אם תבצעו כמה החלפות קישורים במינון נמוך ביחס לקישורים האחרים שתיצרו לאתר שלכם (למשל על ידי קניית קישורים) לא אמורה להיות בעיה. אם זו הדרך העיקרית שלכם לייצר קישורים לאתר שלכם – זו כן אמורה להיות בעיה והסיכון הוא גבוה. כמו כן, אם כבר מבצעים החלפת קישורים, ודאו שהקישורים מתבצעים בצורה הטבעית ביותר שאפשר, מתוך מאמר חדש שהועלה לבלוג וביטוי מפתח או משפט הרלוונטי לאתר אליו מקשרים ומתקשר גם לנושא המאמר שעולה לבלוג. השתדלו לקשר מאתרים בכתובות IP שונות ואולי אפילו בעלי אתרים שונים הרשומים על הדומיין.

האם כדאי להחליף קישורים או לקנות קישורים?

אז לסיכום הנושא: האם קניית קישורים היא הפתרון עבורנו או דווקא החלפת קישורים? ההמלצה הגורפת שלנו היא להשקיע בקנייה של קישורים איכותיים, מגוונים, המגיעים מבעלי אתרים שונים עם כתובות IP שונות. כמו כן תוכלו לקשר ממגוון סוגים של אתרים ליצירת פרופיל קישורים טבעי ככל האפשר: אתרי מגזין, מקומונים, פורטלים, בלוגים, אתרי נישה, אינדקסים ועוד. אם אתם משלבים החלפות קישורים כחלק מהאסטרטגיה שלכם זה בסדר כל עוד זה מתבצע בצורה נכונה ובמינון נמוך ביחס לכמות הקישורים הנכנסים שאתם מקבלים/יוצרים לאתר מדי חודש.

 

איך לבצע החלפת קישורים
תפריט ניווט